viernes, 18 de noviembre de 2011

Aínda terá cura a vella Europa?


Peonía no meu xardín, foto feita no mes de xuño

*Nestes momentos de "negras reflexións" déixovos esta fermosa flor, con un pouco de imaxinación, tamén vos chegará o seu recendo de esperanza.
Aínda terá cura a vella Europa?


Esta planta débello o nome a Peán ou Peón, personaxe mítico grego, considerado médico dos deuses. Atribuíaselle o descubrimento da planta con poderes prodixiosos, por iso, leva o seu nome
. Con esta planta curou a Ares a ferida que lle causou Diomedes no campo de batalla( “Así dixo, e fixo encargo a Peón de que o curase, e Peón, esparexendo por riba ungüentos aniquiladores da dor, curouno, xa que en absoluto fora creado mortal”(Iliada).


Peán en certa ocasión, tamén, curou ao propio Hades/Plutón que saíu dos Infernos e subiu buscar axuda ao Olimpo, cando se feriu no ombreiro, cunha frecha envelenada de
Heracles/Hercules segundo nos conta Homero na Iliada.


A raíz da peonía úsase dende hai séculos na medicina tradicional chinesa. As flores de peonía tamén se empregan de maneira medicinal, por exemplo en xaropes para arrefriados e tés herbais. En combinación con outras herbas, a peonía úsase para tratar unha ampla variedade de afeccións da saúde, mesmo problemas menstruais, problemas renais, enfermidades cardio-pulmonares, fibromas uterinos e pneumonía. A peonía aplícase á pel para evitar engurras, e tómase por vía oral para tratar problemas de fígado causados pola hepatite crónica.


Versión en castelán



*En estos momentos de "negras reflexiones" os dejo esta hermosa flor, con uno poco de imaginación, también os llegará su aroma de esperanza.
¿Aún tendrá cura la vieja Europa?





Esta planta le debe el nombre a Peán o Peón, personaje mítico griego, considerado el médico de los dioses. Se le atribuía el descubrimiento de la planta con poderes prodigiosos, por eso, lleva su nombre. Con la planta curó a Ares la herida que le causó Diomedes en el campo de batalla ( "Así dijo, y hizo encargo a Peón de que lo curara, y Peón, esparciendo por encima ungüentos aniquiladores del dolor, lo curó, ya que en absoluto había sido creado mortal"(Iliada).



Peán, en certa ocasión, también curó al propio Hades/Plutón que salió de los Infiernos y subió a buscar ayuda al Olimpo, cuando se hirió en el hombro, con una flecha envenenada de Heracles/Hercules, según nos cuenta Homero en la Iliada.




La raíz de la peonía se usa desde hace siglos en la medicina tradicional china. Las flores de peonía también se emplean de manera medicinal, por ejemplo en jarabes para resfriados y tés herbales. En combinación con otras hierbas,
la peonía se usa para tratar una amplia variedad de aficiones de la salud, mismo problemas menstruales, problemas renales, enfermedades cardio-pulmonares, fibromas uterinos y neumonía. La peonía se aplica a la piel para evitar arrugas, y se toma por vía oral para tratar problemas del hígado causados por la hepatitis crónica.

miércoles, 16 de noviembre de 2011

A fala do gremio dos políticos





Lembrades a frase latina: Mater tua mala burra est


*A túa nai come mazás vermellas" esta sería a tradución.
Lembro que se utilizaba como broma cando comenzabamos a estudar latín, polo dobre sentido que podería derivarse da súa tradución literal "A túa nai é unha mala burra".


Coidado estes días co que sae da boca dos políticos. Eu estou a facer un pequeno experimento, cando sae algún político na televisión, deixo o televisor sen voz.
Comecei a facelo o día do debate dos dous da
primeira división, como de entrada non me interesaba nada do que ían contar, decidín, estudar os seus xestos.


É unha forma de pasar o tempo coma outra calquera e como non tiña nada mellor que facer...



E os que votamos aos que xogan en
terceira división témonos que conformar cos poucos segundos que lles regalan nos medios, non vaia ser que medren demasiado.



Versión en castelán



* Recordáis la frase latina: Mater tua mala burra est

*Tu madre come manzanas rojas" esta sería la traducción
Recuerdo que se utilizaba como broma cuando comenzabamos a estudiar latín, por el doble sentido que podría derivarse de su traducción literal "Tu madre es una mala burra".


Cuidado estos días con lo que sale de la boca de los políticos. Yo estoy haciendo un pequeño experimento, cuando sale algún político en la televisión, dejo el televisor sin voz. Comencé a hacerlo el día del debate de los dos de primera división, como de antemano no me interesaba nada de lo que iban a contar, decidí, estudiar sus gestos. Es una forma de pasar el tiempo como otra cualquiera y como no tenía nada mejor que hacer...


Y los que votamos a los que juegan en tercera división nos tenemos que conformar con los pocos segundos que les regalan en los medios, no vaya a ser que crezcan demasiado.